Závady a jejich odstranění

15. května 2008 v 21:21 |  informácie

Motor nepracuje pravidelně

Motor nepracuje pravidelně, vynechává, nepravidelná jiskra:
-Nevhodná svíčka. / Švícku vyměnit.
-Zaolejovaná svíčka. / Svíčku vyšroubovat a očistit.
-Velká vzdálenost elektrod svíčky. / Vzdálenost elektrod nastavit přihnutím vnější na 0,5 mm.
-Znečištěné kontakty kladívka. / Kontakty očistit benzínem.
-Opálené kontakty kladívka. / Kontakty opilovat jemným pilníkem.
-Špatné nastavené kontakty kladívka. / Vzdálenost kontaktu nastavit na 0,4 mm.
-Špatný kondenzátor, motor jede jen na malé otáčky, pravidelné a silné jiskry mezi kontakty kladívka. / Vyměnit kondenzátor.
-Občasné krátké spojení kabelu s válcem nebo rámem. / Kabel zaizolovat, nejlepší však vyměnit.
Motor nepracuje pravidelně, vynechává, dobrá jiskra:
-Voda anebo olej v karburátoru. / Karburátor vyčistit.
-Do karburátoru jde málo paliva. / Pročistit benzínovou hadičku, vyčistit kohout se sítkem, profoukat vzduchový otvor ve víčku.
-Občasné krátké spojení kabelu s válcem nebo rámem. / Kabel zaizolovat, nejlépe je však vyměnit.
-Chudá směs. / Vyčistit trysku v karburátoru, nastavit karburátor.
-Špatně namíchaná směs paliva. / Směs před nalitím do nádrže dobře promíchat a nepřehánět to s olejem, (doporučené: 1 : 33 ; 1 : 40).
Motor nepracuje pravidelně, má detonaci (píst klepe)
-Motor je přehřátý. / Nechat motor vychladnout a nejezdit na vysoké otáčky.
-Elektrody svíček jsou žhavé, (nevhodná tepelná hodnota). / Svíčku vyměnit.
-Mnoho karbonu ve hlavě. / Sundat hlavu a karbon odstranit.
-Velký předstih. / Nastavit předstih asi na 20° před horní úvratí.
-Výfuk je zanesený. / Rozmontovat tlumíc a vyčistit s kolenem, eventuálně narovnat.

Motor se zastavil, nebo se nedá nastartovat

Motor se zastavil nebo se nedá nastartovat, nemá kompresi:
-Zlomený písní kroužek. / Sejmout kroužek z pístu a nahradit novým.
-Zapečený pístní kroužek. / Sejmout kroužek, očistit a znova nasadit, nejlepší je ho však nahradit novým.
-Těsnění pod svíčkou profukuje. / Těsnění nahradit novým.
-Těsnění pod hlavou profukuje. / Těsnění nahradit novým.
-Zadřený píst. / Sejmout válec a nechat udělat výbrus.
Motor se zastavil nebo se nedá nastartovat, svíčka nedává jiskru, na konci kabelu není jiskra.
-Světelný spínač je nastaven na zkrat. / Pootočit do správné polohy.
-Porušená zapalovací cívka. / Vyměnit zapalovací cívku.
-Kontakty kladívka nejsou čisté. / Kontakty je třeba očistit benzínem.
-Špatné kontakty kladívka. / Kontakty nechat opravit nebo vyměnit.
-Kabel zapalování je přetrhlý nebo uvolněný. / Kabel vyměnit, případně spojit a zaizolovat, co nejdříve vyměnit za nový.
-Spálená izolace kabelu. / Kabel zaizolovat a co nejdříve vyměnit.
-Porušený kondenzátor. / Vyměnit za nový.
-Porušená izolace vinutí startéru. / Dát opravit.
-Voda na kladívku. / Vodu vyfoukat, opatrně vytřít anebo nechat vyschnout.
-Porušená bakelitová kabelová koncovka (Faja). / Vyměnit koncovku.
Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor se nedá přeplavit:
-Palivový kohoutek v přívodním potrubí je uzavřen anebo nedostatečně otevřen. / Otevřít palivový kohoutek.
-Zacpaný čistič paliva nad kohoutkem. / Vyšroubovat kohoutek a vyčistit sítko.
-Zacpané porubí nebo síto v karburátoru. / Potrubí vyčistit a přefoukat, karburátor vyčistit a profoukat.
-Zacpaný otvor ve víčku nádrže. / Vyčistit vzdušný otvor ve víčku nádrže.
Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor není v pořádku:
-Zacpaná tryska. / Vyšroubovat trysky a profoukat je.
-Děravý plovák. / Plovák zaletovat anebo vyměnit
-Plovák visí. / Poškozenou jehlu nahradit novou, nebo opravit.
Motor se nedá nastartovat nebo se zastavil, karburátor v pořádku:
-Přehřátý motor. / Nechat motor vychladnout a udržovat ho na nízkých otáčkách.
-Nedostatečné mazání. / Dbát na to aby olej byl zředěn ve správném poměru, podle výrobce (většinou- 1 : 40 ; 1 : 33).
-Bowdenové lanko je přetrhlé nebo vyvlečené. / Lanko vyměnit anebo nastavit.
-Špatné těsnění mezi karburátorem a válcem. /Těsnění vyměnit anebo dotáhnout.

Motor nemá dostatečný výkon

Motor nemá trvale dostatečný výkon:
-Mnoho usazeného karbonu ve válci, hlavě, výfukovém průchodě a výfuku. / Odstranit karbon.
-Částečně zacpaný přívod paliva. / Odmontovat potrubí a pročistit.
-Špatně nastavené zapalování. / Nastavit vzdálenost dotyku kladívka a předstih.
-Nenastavený karburátor (špatná směs). / Nastavit volný běh, polohu jehly a vyčistit čistič vzduchu.
-Zaseknuté šoupátko. / Uvolnit šoupátko a nastavit, aby se naplno otevíralo.
-Opotřebený vnějšek válce a píst. / Nový výbrus válce, nový píst a kroužky, zjistit opotřebení pístního ložiska atd. (odborná dílna).
-Motor nasává falešný vzduch. (Kártry, gufera nebo hrdlo karburátoru netěsní). / Kártry oddělit, dotykové plochy očistit nanést těsnící hmotu a pevně sešroubovat. Těsnění pod hrdlem karburátoru vyměnit a dát nová gufera.
-Špatné těsnění pod hlavou. / Vyměnit.
-Brzdové čelisti dřou o bubny. / Nastavit bubny.
Motor nemá chvilkami dostatečný výkon:
-Částečně ucpaný přívod paliva anebo sítko v kohoutku nebo v karburátoru. / Přívod paliva anebo sítko vyčistit.
-Plynové lanko drhne v bowdenu. / Lanko namazat, prípadně vyměnit.
-Přehřátý motor. / Motor nechat vychladnout a udržovat v nízkých otáčkách.
-Špatná svíčka. / Vyměnit svíčku.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Plashack Plashack | 7. června 2011 v 13:41 | Reagovat

Pekne urobený blog aj keď nie orginalne no dal si si zaležať. Verím že si sa nechtiac pomýlil z odtrhom na platinkách a namiesto 0,4 mm /ako na sviečke/ tam ma byť 0,05 mm

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama