Výmena gufer

19. května 2008 v 14:22
Na úvod začnem múdrou definíciou gufer. Gufero slúži na hermetické uzavretie priestoru, z ktorého vychádza rotujúci hriadeľ. Guferá slúžia ako tesnenia v mieste, kde hriadeľ prechádza stenou tohoto priestoru.

Staré guferá sa najľahšie vyberajú pomocou samoreziek / vrutov. Vrut naklepeme do starého gufera a trochu dotiahneme šraubovákom a potom už iba jednoducho sa vrut gufero vytiahneme.

Výmena gufer sa robí, buď pri výmene ložisiek na kľukovke, alebo keď začnú ťahať "falošný vzduch". Väčšinou falošný vzduch ťahá gufero pod zapaľovaním.

Takže najprv opíšem prvý postup pri výmene gufer aj s ložiskami. To znamená, že tam nebude kľukovka. Vtedy sa tam guferá dávajú ľahšie, aj keď viac-menej je to jedno. Takže k veci. Vezmeme gufero a jednoducho to naklepeme k ložisku a máme vymenené!

Teraz druhý postup. Keď nechcete rozoberať motor, alebo sa na to nechystáte, stačí ak staré guferá vytiahnete a pomocou trubky vhodného priemeru tam naklepete nové. Pred výmenou na strane zapaľovania, treba dať dole stator zapaľovania a rotor. Popis tohto úkonu je tu. Potom sa už len naklepe nové guferu a je to. A je dobré ho trocha namazať olejom, aby ste predišli prípadnému spáleniu gufera po naštartovaní.

Pri výmene gufera na strane spojky, treba odmontovať veko spojky po povolení spolu siedmych šraubiek. Šiestich malých a jednej veľkej. A teraz prichádza ťažká pasáž rozoberania spojky. Ak chcete rozobrať spojku na fichtlovi, musíte stlačiť 5 pružiniek a vytiahnuť segerky. Je na to super zlepšovák. Vezmete stranový kľúč 10-8 a stranou 10 sa opriete o podložku segerky a stranu 8 položíte na primárne kolečko. Potom sa len treba priadne zaprieť a šraubovákom vylúpnuť segerky. Týmto spôsobom som to mal za chvíľočku. Tak dáme celú spojku aj s primárnym reťazom dole. Teraz vyberte staré gufero a roztrhnite ho aby sa dalo vybrať preč. A teraz treba Odmontovať primárne kolečko. Na to treba 19 kľuč a zaistiť kľukovku proti otáčaniu. Najlepšie je dať dolu hlavu, valec a piest. Potom prestrčiť horným okom ojnice nejakú guľatinu a podložiť ju hore aj dole nejakým hranolom. Potom povoliť maticu kolečka a pomocou sťahováku ho stiahnuť. Tak sa vezme nové guferu, hriadeľ sa trocha mázne olejom a nové gufero sa pomocou trubky vhodného priemeru naklepe. Potom znova nasadiť kolečko, podložku, maticu, navliecť primárnu reťaz a založiť spojku a znova ju poskladať. Skladáme ju tak, že navlečieme pružinku, podložku a stlačením pomocou kľúča nasadíme segerku na začiatok zárezu. Potom povolíme a šraubovákom nasunieme celkom. A toto sa opakuje 5 krát. Potom sa nasadí veko aj s novým tesnením, ktoré je jednoduché si vystrihnúť a ľavá strana je zložený aj s novým guferom!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama