Obecně

15. května 2008 v 21:01 |  informácie
Motocykl Jawa 23 vznikl na základě průzkumu trhu, kdy se ukázala potřeba přiblížit se konstrukcí ke klasickému motocyklu. Protože konstrukce nového motocyklu včetně zkoušek trvá několik let, bylo rozhodnuto použít součástkovou základnu z pionýra Jawa 20. Ve spolupráci s italskou firmou Italjet (tam se dodávaly spalovací motory) vznikl funkční vzorek. Po dopracování do konečného tvaru byl na světě motocykl Jawa 50 typ 23. Stal se dobrým vývozním artiklem a v USA se začal prodávat pod obchodním označením Mustang. Toto pojmenování mu nakonec zůstalo natrvalo. Technické parametry, obsluhu i údržbu má v podstatě stejnou jako typy 20 a 21. Nádrž je umístěna za řidítky a má obsah 8 litrů. Mustang byl doplněn o nosník sedla, pod kterým je schránka na nářadí a držák hustilky. Sedlo je větší než u typů 20,21. Motocykl má minimální krytování, je opatřen stupačkami, seříznutým výfukem, kruhovými blatníky a novou menší výkyvnou maskou světla. Motor je stejný jako u 20 a 21. Karburátor zůstal také nezměněn, pouze byl spojen pomocí manžety s filtrem, který byl schován pod nádrží. Typům 20 a 21 už se tedy(co se týká vzhledu) moc nepodobá....
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama