Modifikácia mustanga

16. května 2008 v 14:02 |  modely pionierov

Italská verze

Italský motocykl, který se vyráběl v kooperaci s Jawou pod značkou Ital Jet-Jawa 50, jako cestovně-sportovní verze. ItalJet přes Motokov nakupoval motory a rámy z typu 20 a dával na ně vlastní nádrže s dvěma víčky, vlastní světla, blatníky, kastlík a sedadlo.

Vývozní verze (1968) a verze pro obchodní síť Neckermann

První u nás vyráběný Mustang, který byl určený pro vývoz. Vyráběl se ve dvou provedeních, normálním a v provedení pro západoněmeckou obchodní síť Neckermann.

První verze pro československý trh (1969)

Plastový uzávěr nádrže, hranatý tachometr z Jawy 90, dlouhé sedadlo z Jawy 90, klasické zadní světlo, řídítka s hrazdou, nový šetiúhelníkový kastlík, přední blatník s kolébkovými držáky, zaoblený kryt řetězu, zadní vidlice svařovaná z výlisků, česky psaný výrobní štítek. Na nádrži jsou černé linky do tvaru obdélníku. Charakteristická barva bývá šedá, ale běžné jsou i jiné, blatníky bývají buď stejné barvy jako nádrž, nebo světle šedé (u barevných verzí).
Od roku 1971: se začaly na všechny typy Jaw 50 montovat nové zadní kyvné vidlice, které byly svařované z trubek, nový kryt řetězu (s otevřeným špičatým koncem), hranatý tachometr byl nahrazen klasickým kulatým, řídítka byla bez hrazdy, benzínový kohoutek s uchycovací maticí (předtím se kohoutek šrouboval do vnitřního závitu do nádrže). Osobně si myslím, že ještě vznikla verze 23A (tj. s 30W zapalováním) - to je ale můj osobní názor, nemůžu to potvrdit.
V této době byl u nás Mustang ještě docela špatně k dostání a byly o poznání dražší...

Změny prováděné po roce 1975

Trubková zadní vidlice, otevřený kryt řetězu, nádrž bez linek, pouze s nálepkou Jawa, z počátku nejspíš nezakryté kluzáky přední vidlice (pak se opět vrátili k použití gumových manžet), řidítka bez hrazdy, kuličky na koncích páček, magneto 30W (23A).
Z počátku se přední blatník dával ještě s kolébkovými držáky, pak už s držáčky přinýtovanými na blatník.

Poslední verze, která přetrvala do konce výroby (v roce 1982)

Liší se: kluzáky kryté manžetami, přední vidlice jako montážní komplet (odnímatelné jsou pouze vrchní brýle), držáky světla světla jsou přivařená na vidlici, přední blatník je uchcen zevnitř, nápis Jawa je na nádrž lakován (na stroj na obrázku asi ještě samolepky vyšly), magneto 30W, přední žárovka 25/25W, na konci rovně seříznutý výfuk, změny v tlumiči výfuku, poslední verze - pneu vepředu 2,50 x 16 vzadu 2,75 x 16, šetřilo se kde se dalo, kabeláž je kromě drátu k zadnímu světlu vedena venkem v bužírce.

Vývozní provedení

Exportní provedení - Golden Sport

Žlutě zbarvené provedení, určené pro USA a Kanadu.

Exportní provedení - Mustang s kapotáží (1981)

Na konci roku 1981 se začala vyvážet další verze Mustanga. Tato verze vynikala především sklolaminátovou kapotáží. Řídítka měla rovná (tzv. "klacek"), převzatá z Jawy 20, která se v té době už nevyráběla. Dalším vylepšením byla baterie a blinkry. Baterie byla umístěná v místě pod nádrží podobně, jak ji měla verze Golden Sport. Přepínač blinkrů byl na řídítkách umístěn na pravé straně, vedle urokojeti plynu.
Mustang měl nádrž s moderní nálepkou Jawa a s tvarovanou černou linkou dokola.
Na černobílé fotografii je prototyp, který ještě neměl blinkry a měl jinou kapotáž. Vyráběný Mustang ale blinkry už měl a kapotáž byla upravena tak, že před světlometem bylo plexisklo. To mělo oproti prototypu výhodu, protože se nemuselo komlikovaně řešit pevné uchycení světlometu ke kapotáži. Další výhodou bylo, že při jejím sundáním byl mustang vlastně v normálním provedení a nemuselo se nic dalšího měnit

Pokus vylepšit mustanga (1980?)

Další zajímavý pokus o "vylepšení" Mustanga, podle roku a mutací Mustanga se někdo pokoušel ke konci výroby typ "oživit". Tento Mustang neměl být jako sportovní motocykl, ale spíš jako výkonnější pohodlný moped.
Upravený je celý předek. Nové jsou brýle, aby se daly použít vysoké řídítka z babetty, taktéž světlo a oddělený tachometr jsou z babetty. Na nádrži je nová, nálepka s logem Jawa.
Spíše ale šlo jen o "facelift"...
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Honza Honza | E-mail | 17. ledna 2010 v 17:40 | Reagovat

Bylo by to super, jenom kdyby si všechno nezkopíroval.

2 marcel marcel | 29. prosince 2010 v 10:30 | Reagovat

přesně tak

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama