Jawa 50 typ 20 a 21 Sport

16. května 2008 v 13:53 |  modely pionierov
Jawa 50 typ 20 a 21 se staly předposlední z dlouhé řady "pionýrů". Karosérie i rám byli shodné s typem 05, ale měli výkonnější motor. Vyráběly se opět jako klasický - typ 20 a sportovní verze typ 21 Sport. Výkon motoru byl 2,6 kW při 6500 ot. za min, kompresní poměr 9,2:1. Největší rychlost 65 km/h, (ve dvou 55 km/h), průměrná spotřeba 2,3 l/100 km při zatížení jednou osobou, až 3,2 l/100 km při plném zatížení. Provedení 21 Sport mělo hrazděné řídítka s rychlopalem, později nahrazené řídítkama bez hrazdy.
Zhruba od roku 1975 se pincek začal stejně jako Mustang značit 220.100 a 221.100 (nevím proč) a karoserie byla zmodernizována (plechy byly bez hliníkových lišt a měly jiný-hranatější tvar). Typ 20 se vyznačoval z počátku solidním výkonem, ale poměrně krátkou životností, měl sice vyšší výkon, ale díky vysokým otáčkám, pozdějii odebraným pístním kroužkem a ne zrovna nejlíp odstupňovanou převodovkou se stal sice poměrně rychlý po rovině(z kopce), ale do kopců byl podstatně horší než předcházející typy.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama